Univerzální nakladač Avant série E

  • Úvod
  • Univerzální nakladač Avant série E

Modelová řada Avant E je nová modelová řada nakladačů Avant, využívající pohon na elektrickou energii. Elektrická energie je akumulována v bateriích - a to v olověných nebo Li-Ion článcích. Vývoj elektrických nakladačů Avant sahá již do roku 2005, kdy Avant vyrobil první Avant 500-E. V té době však ještě nebyla technologie baterií připravena na provoz nakladačů a tak s dalším vývojem musel Avant počkat. V roce 2017 tak Avant dokončil vývoj plně elektrického nakladače. Jako první uvedl v roce 2016 na trh nakladač s Li-Ion technologií.

Elektrický pohon je z pohledu ekonomiky a životního prostředí velice výhodný. Pokud k tomu vezmeme v potaz nulové emise a minimální hluk při práci, jsou pak nakladače Avant velice vhodní pomocníci v uzavřených prostorách, u zvířat, v demolicích apod.

Klíčové vlastnost Avant série E

  • Motory jsou použité vždy dva a to stejnosměrné. Jeden motor pohání pojezdové čerpadlo, druhý elektromotor pohání zubové čerpadlo pracovní hydrauliky. Výkonově jsme pak v součtu na 11,5 kW u modelu E5 a 14,5 kW u modelu E6.
  • Baterie / nabíjení - u modelu E5 jsou použity baterie s olověnými články, model E6 má již baterie s technologií Li-Ion. Baterie Li-Ion mohou pracovat 2500 cyklů. Výdrž této baterie se pohybuje okolo 5 hodin na jedno nabití. Nabíjecí čas je závislý na příkonu nabíjecího zdroje. S nabíjecím příkonem 400V/32A je baterie na 100 procentech za jednu hodinu. Z 20 procent na 80 procent je schopna se nabít za 40 minut. Při příkonu 220V/16A je nabíjecí čas 6,5 hodiny na 100 procent. Baterie vyvíjí Avant ve spolupráci s finskou firmou VALMET.
  • Prostupnost - stálý pohon na všechna čtyři kola zaručuje dokonalý přenos síly a optimální možnosti pohybu v terénu. I bez uzávěrky diferenciálu je trakce vynikající. Plná uzávěrka je příplatková výbava.
  • Pojezd modelové řady E je řešen jako bezestupňový hydrostatický pohon. Již toto je zárukou velké tažní síly a vysoké citlivosti při ovládání. Princip a provedení tohoto pojezdu je převzatý z velkých kolových nakladačů. Modely řady E jsou jednorychlostní.
  • Přídavná hydraulika modelové řady E je velice výkonná a hlavně srovnatelná s velikostí stroje. Přídavná hydraulika slouží k pohonu aktivních nářadí jako jsou frézy na sníh, zametače apod. Velikost průtoku oleje v přídavné hydraulice je dáno otáčkami motoru. To znamená, že maximální výkon přídavné hydrauliky je při maximálních otáčkách elektrického motoru. A díky nezávislému ovládání hydrostatického pojezdu jsme i při maximálních otáčkách schopni pohybovat nakladačem v rychlosti v řádech metrů za hodinu. Díky tomuto unikátnímu řešení obsluha dokáže přizpůsobit aktuální rychlost například velikosti sněhové pokrývky a pod. V případě potřeby ubere rychlost a nebo naopak přidá. A toto vše bez jakýchkoliv škrcení průtoku či brzdění stroje.
  • Pracoviště obsluhy - všechny ovládací prvky jsou umístěny s ohledem na ergonomii práce. Ve standardu je rameno ovládané joystikem, na přání lze na joystiku ovládat i třetí funkci - přídavnou hydrauliku. Výborná je také viditelnost na nářadí po celou dobu zdvihu. Servořízení s posilovačem zvyšuje manévrovatelnost.
  • Pevný kloub - jež se umí natáčet pouze podle svislé osy, zaručuje stabilitu stroje. Zadní část má díky nízko uloženému těžišti obrovský klopný úhel, a právě díky kloubu jež neumožňuje boční natáčení přenášíme tuto boční stabilitu i na přední část. Díky tomuto je Avant velice stabilní nakladač, i když je kloubem řízený.

Model

Motor

Výkon motoru

Typ baterie

Chlazení

Pracovní hydraulika

Pracovní tlak

Vnější poloměr otáčení

Vnitřní poloměr otáčení

Max. zvedací výška

Max. zvedací kapacita

Rychlost

Pneu

Hmotnost

Avant E5

Avant E5

Avant E6

Avant E6

elektro stejnosměrný

elektro stejnosměrný

11,5 kW

14,5 kW

olověné bateriové články

Li-Ion bateriové články

vzduch

vzduch

30 l/min.

30 l/min.

185 bar

185 bar

2050 mm

2050 mm

995 mm

995 mm

2820 mm

2820 mm

900 kg

900 kg

0-10 km/h

0-10 km/h

23x10.50-12

23x10.50-12

1520 kg

1400 kg