
Komunální technika

Lesní technika

Ostatní technika

Stavební technika

Zahradní technika

Zemědělská technika
Štěpkovače Urban - štěpka vhodná k topení
- Úvod
- Přečtěte si
- Štěpkovače Urban - štěpka vhodná k topení

Štěpkovače URBAN vytvářejí z větví a odpadního dřeva velkou štěpku - špalíky. Na rozdíl od jemné štěpky je velká štěpka vhodná k topení v běžných kotlích na tuhá paliva a zplynovacích kotlích na dřevo. Štěpkováním přeměníte odpadní dřevo a větve v plnohodnotné palivo.
Štěpkovače URBAN pracují na principu dvou protiběžných hřídelí s noži. Na každé hřídeli jsou uchyceny 3 nože, které vyrábíme z kvalitní nástrojové oceli. Nože je možné opakovaně brousit. Na jedno nabroušení nože vyrobí 100 až 400 m3 štěpky, záleží kolik se do štěpkovače dostává nečistot (hlína, kamínky,…). Při chodu si nože štěpkovače větve samy podávají. Štěpky pak padají do rašlových pytlů nebo Big-Bagů nasazených na pytlovacím zařízení, případně jsou vynášeny pásovým dopravníkem.
Štěpkovací nože - pohled do násypky, mezera mezi ostřím nožů je max. 0,2 mm. |
Štěpka ze štěpkovače TR110. |
Štěpka ze štěpkovačů TR70, TR75 a všech typů s vlastním pohonem. |
Štěpkovače za traktor
TR70
|
TR75
|
TR110
Ke štěpkovači TR110 lze dodat přídavný rám s elektromotorem o výkonu 22 kW, ke kterému se připojuje kardan. S elektrickým pohonem se štěpkovač TR110 stane univerzálním - je možné ho používat jak připojený za traktorem, tak ve spojení s elektromotorem jako stacionární. |
Štěpkovače s vlastním pohonem
SM70
|
EM 70
Od motoru je výkon přenášen klínovými řemeny na převodovku s olejovou náplní, která pohání štěpkovací ústrojí. Proti přetížení je štěpkovač chráněn pomocí talířových pružin na torzním ramenu převodovky, které napíná klínové řemeny. Podvozek štěpkovače má 4 kolečka pro ruční popojíždění (2 pevná a 2 otočná s brzdou).
|
SMV70
Od motoru je výkon přenášen klínovými řemeny na převodovku s olejovou náplní, která pohání štěpkovací ústrojí. Proti přetížení je štěpkovač chráněn pomocí talířových pružin na torzním ramenu převodovky, které napíná klínové řemeny. SMV70 má terénní podvozek s výkyvnými nápravami a připojuje se na kouli průměr 50 mm tažného prostředku. Štěpkovač SMV70 není určen k provozu na pozemních komunikacích. |
SMH70
Od motoru je výkon přenášen klínovými řemeny na převodovku s olejovou náplní, která pohání štěpkovací ústrojí. Proti přetížení je štěpkovač chráněn pomocí talířových pružin na torzním ramenu převodovky, které napíná klínové řemeny. SMH70 má silniční podvozek s SPZ a připojuje se na kouli průměr 50 mm tažného prostředku. |
SMH110
Štěpkovač má silniční podvozek s SPZ pro snadnou přepravu na jakékoliv místo. |
Způsoby manipulace se štěpkou
Rašlové pytle
Výhody skladování štěpky v rašlových pytlích jsou snadná manipulace se štěpkou a úspora skladovací plochy rovnáním pytlů do výšky. Výhodou je, že mezi pytli narovnanými na sobě vždy zůstanou mezery, kterými může proudit vzduch, a tak štěpka rychle vysychá. Při koupi štěpkovače od nás dostanete 50 rašlových pytlů zdarma. |
Velkoobjemové vaky Big-Bag
Ve srovnání s rašlovými pytli je štěpkování do velkoobjemových vaků rychlejší, protože není třeba pytle tak často měnit. Výhodou je úspora skladovací plochy rovnáním pytlů na sebe (2 až 3 vrstvy). Vysychání štěpky ve velkoobjemových vacích je o něco pomalejší než v rašlových pytlích, ale stále rychlejší než při skladování štěpky volně na hromadě. |
Pásový dopravník
U štěpkovačů s vlastním pohonem směřuje dopravník dopředu, u TR110 a TR75 je orientován doleva. Štěpkování s dopravníkem je nejrychlejší, protože štěpka je vynášena přímo do valníku, kontejneru, apod. Nevýhodou je pomalejší vysychání štěpky při jejím skladování na hromadě. |
Kontakt na výrobce
URBAN KOVO s.r.o. |
Přečtěte si