Komunální technika
Lesní technika
Ostatní technika
Stavební technika
Zahradní technika
Zemědělská technika
Elektrický Club Car URBAN
- Úvod
- Přečtěte si
- Elektrický Club Car URBAN
Elektrický Club Car URBAN - Bude pro Vás přínosem, ukážeme proč.
Téma elektromobility nás nenechává chladným, má své zastánce i odpůrce. Mohou být výhody užitkových elektromobilů natolik jasné, že zdravý rozum velí jej pořídit? Ing. Michal Nevrlík, Produktový manažer společnosti Profigrass uvádí: „Protože je určitý typ provozu pro malé spalovací motory doslova nevhodný, nemusí být tato otázka tak komplikovaná. Další benefity jejich využití v mnoha případech překlápí misku vah ve prospěch elektromobilů.“
Společnost Profigrass představuje nový kompaktní elektromobil pro pracovní nasazení, který nese název Club Car Urban, konkrétně Urban N1 a Urban L7e označené podle příslušné kategorie provozu na pozemních komunikacích. Zatímco značka Club Car je puncem kvality, název Urban dává tušit zaměření na veřejný prostor.
Tichý provoz bez výfukových plynů
Z nasazení elektromobilů do provozu těží především nejbližší prostředí, ve kterém působí. Dopravní prostředek by měl životní prostor sdílet v symbióze, neměl by působit nikterak rušivě či invazivně. Ovlivňuje kvalitu života místních občanů, uživatelů veřejného prostoru či prožitek návštěvníků zoologických zahrad, areálů nemocnic či zámků. „Tichý provoz elektromotoru Club Car Urban a žádné výfukové plyny v místě využití právě k takovéto symbióze zásadní měrou přispívají. Elektromobily Club Car Urban jsou se svou šířkou 1,36 m natolik kompaktní, že přirozeně splynou s prostředím, ve kterém se pohybují.“ doplňuje Michal Nevrlík.
Časté startování doménou elektromobilů
Frekventované vypínání klasických spalovacích motorů a jejich opětovné startování škodí. Avšak zalévání květin, vysypávání posečené trávy nebo jiného nákladu či časté přejezdy za vykonáním různé práce právě takové zastavování vyžaduje. Dříve nebo později se tato nadměrná zátěž projeví na jejich funkčnosti a ve zvýšených nákladech. Můžeme sice nechat spalovací motor běžet, to se však projeví ve vyšší spotřebě paliva a výfukové plyny máme všude kolem. Takové podmínky hovoří pro elektromobil.
Hospodárný provoz
Kouzlem využívání elektromobilů je jejich dopad na finanční stránku hospodaření. Spotřeba elektrické energie při jízdě vozidla Urban N1 se pohybuje na úrovni 14 kWh na 100 km.
Příklad hospodárnosti: při dosazení ceny elektrické energie koncového spotřebitele se při sazbě 6 Kč / kWh včetně DPH dostáváme na provozní náklad 84 Kč na 100 km.
Podniky jsou schopny dosáhnout na sazby za elektřinu ještě výhodnější. Další možnou úsporou je dobíjet elektromobily z obnovitelných zdrojů jako je fotovoltaická elektrárna apod. Pro srovnání, spotřeba paliva u vznětových či zážehových motorů se bude pravděpodobně pohybovat nad 200 Kč na 100 km, navíc je nutné počítat s výměnou oleje a filtrů. Provoz elektromobilu tedy je aktuálně minimálně 3 x hospodárnější.
Bezpečnost především
Nesmíme zapomínat na to, že vozidlo bude přímým účastníkem silničního provozu. Moderní kompaktní elektromobily by proto měly mít otázku bezpečnosti na prvním místě. Michal Nevrlík na toto téma poodkrývá: „Při vývoji vozidla Club Car Urban padla volba na bezpečnější koncepci vozidla, kdy je kabina obsluhy umístěna za přední nápravou a je tak do značné míry chráněna před nárazem. Tento fakt dokládají výsledky oficiálních crash testů.“ Řidiči tak mohou používat Club Car Urban s klidnou myslí, k jejich spokojenosti přispívá i prostorná a komfortní kabina s nadstandardní výbavou.
Specifikace Club Car Urban
Úzká stopa vozidla je zajištěna již zmíněnou šířkou vozidla, tedy 1,36 m. Modely N1 i L7e jsou k dispozici s krátkým a dlouhým podvozkem. Délka šasi z galvanizované oceli v krátkém provedení „S“ dosahuje 3,27 m, v delší variantě „L“ je to 3,63 m. Oba modely Urban jsou vybaveny vysoce účinným třífázovým motorem na střídavý proud, s průběžným výkonem 10,7 hp a špičkovým 19,2 hp.
Urban N1 dosahuje maximální rychlost 55 km/h a je vybaven lithium iontovou baterií s kapacitou 10,24 kWh. Předpokládaný kombinovaný dojezd na jedno nabití je zde 73 km.
Urban L7e má maximální rychlost na hodnotě 45 km/h a může být vybaven lithium iontovou baterií nebo s různými variantami baterií s elektrolytem a kapacitou od 9,2 do 21,4 kWh. Předpokládaný kombinovaný dojezd na jedno nabití je podle zvolené baterie až 200 km.
Hmotnost nákladu, kterým můžete vozidlo zatížit, závisí na konkrétním provedení a dosahuje až 1000 kg. Získáte tak prostředek, který pokryje širokou škálu potřeb. „Není nic jednoduššího, než nás kontaktovat pro předvedení Urbana ve vašich konkrétních podmínkách.“ zve k vyzkoušení těchto novinek Michal Nevrlík.
Široké spektrum využití
Urban lze vybavit širokou škálou nástaveb. Od jednoduchého valníku nebo sklápěče, které mohou být osazeny klecí, po nástavby specializované. Důležitou oblastí jsou nástavby pro sběr odpadků – otevřené kontejnery nebo uzavřené skříně s výklopnými nebo posuvnými kryty na míru šité obcím, centrům měst a rekreačním objektům. Pro tyto provozy jsou vhodné také specializované kombinované nástavby, které mohou nést vodní tlakovou pistoli, nádrž pro zavlažování květin, čelní kropící lištu nebo třeba fukar pro sběr listí s mulčováním.
Dotace až na 50 % ceny pro veřejný sektor
Ekonomická výhodnost vlastnictví Club Car Urban je díky nízkým provozním nákladům zřejmá.
S jejich nákupem do veřejného sektoru vám může pomoci čerpání státní dotace, a to až do výše 50 % ceny pořízení. „Pokud byste potřebovali se v oblasti dotací více zorientovat, u nás ve společnosti Vám s vyřízením dotací rádi pomůžeme“ uzavírá Produktový manager Ing. Nevrlík.
Společnost Profigrass je výhradním zástupcem značky Club Car v České republice a na Slovensku s více než 25letou historií dodávek a servisování komunální techniky. Výrobce Club Car má více než šedesátiletou historii inovací a výroby kompaktních užitkových, osobních a golfových vozidel.
V případě dotazů kontaktujte Manažera divize komunální technika:
- Ing. Michal Nevrlík
- T. +420 601 131 986
- E. michal.nevrlik@profigrass.cz
www.profigrass.cz
Přečtěte si