Pracovní plošina Leguan 125

  • Úvod
  • Pracovní plošina Leguan 125

Leguan 125 je lehká, hospodárná a jednoduchá pracovní plošina s vlastním pohonem, určená pro profesionální použití. Během mnoha let na trhu Leguan 125 prokázal své schopnosti na stovkách pracovišť.

Plošina Leguan 125 je ideálně vhodná pro situace, kdy je potřeba řešit častou přepravu mezi různými pracovišti a podmínky na pracovišti jsou náročné. Leguan 125 je možné dodat s kolovým a nebo s pásovým podvozkem. Pásový podvozek je velmi dobře ovladatelný a má vynikající terénní schopnosti.

Benzínový motor Honda a elektrický motor

Leguan 125 je vybaven benzinovým motorem Honda GX390 o výkonu 13 HP a elektrickým motorem 230 V. Všechny funkce stroje (pohon i ramena) lze ovládat elektromotorem, pokud je Leguan připojen k síťovému napětí 230 V.

Možnost elektrického pohonu je velmi užitečná při práci v interiéru nebo pokud je vyžadována velmi nízká provozní hlučnost. Často je také praktické dojet na pracoviště pomocí spalovacího motoru a na pracovišti Leguan 125 připojit na síť 230 V a ovládat ramena s elektrickým pohonem. Tímto způsobem je práce s Leguanem 125 velmi tichá a náklady na palivo zůstávají co nejnižší.

Snadná přeprava

Díky nízké vlastní hmotnosti se Leguan 125 snadno přepravuje na přívěsu. Tažné vozidlo s nosností 2 000 kg postačuje pro přepravu plošiny Leguan 125.

K dispozici je také přepravní přívěs Leguan přizpůsobený pro přepravu pracovní plošiny Leguan 125. Tento speciální přívěs umožňuje provozovat plošinu Leguan i když je naložena na přívěsu – ve stylu přívěsové plošiny.

Pohon čtyř kol nebo pásový podvozek

Společnost Leguan Lifts je jediným výrobcem, který nabízí pracovní plošiny jak s kolovým podvozkem a nebo i s pásovým podvozkem. To platí i pro Leguan 125: je k dispozici buď s hydrostatickým pohonem všech čtyř kol, nebo s robustním pásovým podvozkem.

Největší výhodou podvozku s pohonem všech čtyř kol je univerzálnost. Díky účinku odpružení pryžových pneumatik je mnohem pohodlnější řídit pracovní plošinu s pneumatikami na rovných a pevných površích. Terénní schopnosti kolového podvozku s pohonem všech kol jsou postačující ve většině terénů. Kolový podvozek je rychlejší než pásový.

Nejdůležitější výhodou pásového podvozku je větší kontaktní plocha s podkladem a díky větší šířce stroje lepší stranová stabilita. Větší kontaktní plocha zlepšuje trakci zejména na měkkých a nerovných terénech (např. v lese nebo na sněhu). Taktéž díky větší ploše záběru nemá plošina tendenci se bořit na měkkých podkladech.

Standardní výbava Leguan 125

  • Kolový podvozek 4WD, kola 23×8.50-12 CE
  • Certifikace Motor Honda GX390 – 13 HP a Elektro 230 V
  • Zásuvka 230 V v koši
  • Dvě rychlosti pojezdu 
  • Monitorování zátěže
  • Rychlá demontáž koše
  • Tlačítko nouzové spuštění v koši i na spodním panel
  • Počítadlo motohodin
  • Úchyty na jeřáb

Výbava na přání Leguan 125

  • Pásový podvozek 
  • Bílé pneumatiky / pásy – nezanechávají stopy
  • Pomocné kolo pro snadné zatáčení
  • Ovládání koše ze základny
  • Hadice na vodu / vzduch v koši
  • Velké podložky opěrných nohou
  • Přívěs Leguan pro přepravu
  • Výstražné majáky na opěrných nohou
  • Sedák s úvazkem pro obsluhu
  • GPS
Max. pracovní výška 12,5 m (200 kg)
Horizontální dosah 6,3 m (200 kg)
Bezpečné zatížení plošiny max. 200 kg
Transportní délka s plošinou 5200 mm
Transportní délka bez plošiny 4500 mm
Transportní šířka 23” pneumatiky 1330 mm
Transportní šířka gumové pásy 1330 mm
Rozměry koše (dxš) 1200x700 mm
Rotace koše ne
Rotace celého ramene 360°
Max. náklon pro jízdu 35 % (18°)
Max. náklon pro práci 22 % (13°)
Rozměry základny patek 2930x2890 mm
Pojezdová rychlost max. 4,1 km/h
Hmotnost 1700 (kola) / 1500 (pásy) kg
Baterie 12 V / 43 Ah

Jihočeský kraj

Olomoucký kraj

Praha