Štěpkovače Urban - štěpka vhodná k topení

Štěpkovač Urban SMH70
Štěpkovač Urban SMH70

Štěpkovače URBAN vytvářejí z větví a odpadního dřeva velkou štěpku - špalíky. Na rozdíl od jemné štěpky je velká štěpka vhodná k topení v běžných kotlích na tuhá paliva a zplynovacích kotlích na dřevo. Štěpkováním přeměníte odpadní dřevo a větve v plnohodnotné palivo.

Štěpkovače URBAN pracují na principu dvou protiběžných hřídelí s noži. Na každé hřídeli jsou uchyceny 3 nože, které vyrábíme z kvalitní nástrojové oceli. Nože je možné opakovaně brousit. Na jedno nabroušení nože vyrobí 100 až 400 m3 štěpky, záleží kolik se do štěpkovače dostává nečistot (hlína, kamínky,…). Při chodu si nože štěpkovače větve samy podávají. Štěpky pak padají do rašlových pytlů nebo Big-Bagů nasazených na pytlovacím zařízení, případně jsou vynášeny pásovým dopravníkem.

Štěpkovací nože

Štěpkovací nože - pohled do násypky, mezera mezi ostřím nožů je max. 0,2 mm.

Štěpka

Štěpka ze štěpkovače TR110.

Štěpka

Štěpka ze štěpkovačů TR70, TR75 a všech typů s vlastním pohonem.

Štěpkovače za traktor

TR70

TR70Pohon štěpkovače je zajištěn přes kardan s přetěžovací spojkou, která se při vložení příliš silné větve prosmekne a tím chrání traktor i štěpkovač proti přetížení. Násypka se skládá ze stabilní a odklápěcí části. Odklápěcí část násypky zajišťuje malou šířku štěpkovače v přepravní poloze, zatímco v pracovní poloze zajistí lepší vedení větví a bezpečnost obsluhy. Při práci a popojíždění je štěpkovač zvednutý stále ve stejné pracovní výšce ve které je zajištěn pomocí zjišťovacích řetězů. Rám štěpkovače je nastavitelný a umožňuje připojení k různým traktorům. Štěpkovač TR70 je chráněn průmyslovým vzorem číslo 34840.

TR75

TR75TR75 se od typu TR70 liší především použitím předřazeného řemenového převodu, který umožňuje připojení k traktorům s nízkým výkonem. Maximálních průměrů větví lze bez problému dosáhnout i s malotraktorem o výkonu 20 hp. Řemenový převod tlumí rázy a zároveň plní funkci přetěžovací spojky, která u tohoto typu není potřeba. Velká řemenice slouží jako setrvačník, což také přispívá k tlumení rázů a klidnějšímu chodu. Násypka se skládá ze stabilní a sklápěcí části. V pracovní výšce je štěpkovač zajištěn pomocí zajišťovacích řetězů.

TR110

TR110TR110 se od typu TR70 a TR75 liší především schopností zpracovat větší průměr materiálu, a to až 120 mm. Také je možné vkládat do stroje mnohem větší počet větví o menším průměru najednou, čímž se práce značně zrychlí. Z traktoru je výkon přenášen přes kardan s přetěžovací spojkou na převodovku s olejovou náplní, která pohání štěpkovací ústrojí. Násypka se skládá ze stabilní a sklápěcí části. V pracovní výšce je možné štěpkovač zajistit pomocí zajišťovacích řetězů, nebo ho lze pokládat na zem na dvě nastavitelné nohy.

Ke štěpkovači TR110 lze dodat přídavný rám s elektromotorem o výkonu 22 kW, ke kterému se připojuje kardan. S elektrickým pohonem se štěpkovač TR110 stane univerzálním - je možné ho používat jak připojený za traktorem, tak ve spojení s elektromotorem jako stacionární.

Štěpkovače s vlastním pohonem

SM70

SM70Štěpkovač je poháněn čtyřtaktním benzínovým motorem Briggs & Stratton VANGUARD o výkonu 10 koní. Motor je možné dodat s ručním startováním nebo s elektrickým startérem. Od motoru je výkon přenášen klínovými řemeny na převodovku s olejovou náplní, která pohání štěpkovací ústrojí. Proti přetížení je štěpkovač chráněn pomocí talířových pružin na torzním ramenu převodovky, které napíná klínové řemeny. Podvozek štěpkovače má 4 kolečka pro ruční popojíždění (2 pevná a 2 otočná s brzdou).

EM 70

EM70EM70 se od SM70 odlišuje pouze typem motoru - je poháněn třífázovým elektromotorem s výkonem 5,5 kW. 

Od motoru je výkon přenášen klínovými řemeny na převodovku s olejovou náplní, která pohání štěpkovací ústrojí. Proti přetížení je štěpkovač chráněn pomocí talířových pružin na torzním ramenu převodovky, které napíná klínové řemeny. Podvozek štěpkovače má 4 kolečka pro ruční popojíždění (2 pevná a 2 otočná s brzdou).

 

SMV70

SMV70Štěpkovací ústrojí a pohon je stejné jako u verze SM70, liší se pouze podvozkem. 

Od motoru je výkon přenášen klínovými řemeny na převodovku s olejovou náplní, která pohání štěpkovací ústrojí. Proti přetížení je štěpkovač chráněn pomocí talířových pružin na torzním ramenu převodovky, které napíná klínové řemeny. SMV70 má terénní podvozek s výkyvnými nápravami a připojuje se na kouli průměr 50 mm tažného prostředku. Štěpkovač SMV70 není určen k provozu na pozemních komunikacích.

SMH70

SMH70Štěpkovací ústrojí a pohon je stejné jako u verze SM70 a SMV70, odlišuje se pouze typem podvozku. 

Od motoru je výkon přenášen klínovými řemeny na převodovku s olejovou náplní, která pohání štěpkovací ústrojí. Proti přetížení je štěpkovač chráněn pomocí talířových pružin na torzním ramenu převodovky, které napíná klínové řemeny. SMH70 má silniční podvozek s SPZ a připojuje se na kouli průměr 50 mm tažného prostředku.

SMH110

SMH110 Štěpkovač Urban SMH110 je poháněný motorem Briggs&Stratton Vanguard o výkonu 35 koní. Zpracuje materiál o průměru až 12 cm a výsledná délka štěpky je 7-22 cm. Nože štěpkovače uvedené do pohybu si větve samy podávají.

Štěpkovač má silniční podvozek s SPZ pro snadnou přepravu na jakékoliv místo.

Způsoby manipulace se štěpkou

Rašlové pytle

Rašlové pytlePytlovač na rašlové pytle je možné použít u všech typů strojů.

  • Rozměry rašlového pytle jsou 57x104 cm
  • Hmotnost 1 pytle se štěpkou je cca 15 až 30 kg
  • Objem 1 pytle je 0,08 m3 (13 pytlů = 1m3)

Výhody skladování štěpky v rašlových pytlích jsou snadná manipulace se štěpkou a úspora skladovací plochy rovnáním pytlů do výšky. Výhodou je, že mezi pytli narovnanými na sobě vždy zůstanou mezery, kterými může proudit vzduch, a tak štěpka rychle vysychá. Při koupi štěpkovače od nás dostanete 50 rašlových pytlů zdarma.

Velkoobjemové vaky Big-Bag

Velkoobjemové vaky Big-BagPytlovač na velkoobjemové vaky Big-Bag je možné použít u všech typů strojů kromě SMV70 a SMH70.

  • Rozměry velkoobjemového vaku Big-Bag jsou 90x90x100 cm
  • Hmotnost 1 vaku se štěpkou je cca 150 až 300 kg
  • Objem 1 vaku je 0,8 m3.

Ve srovnání s rašlovými pytli je štěpkování do velkoobjemových vaků rychlejší, protože není třeba pytle tak často měnit. Výhodou je úspora skladovací plochy rovnáním pytlů na sebe (2 až 3 vrstvy). Vysychání štěpky ve velkoobjemových vacích je o něco pomalejší než v rašlových pytlích, ale stále rychlejší než při skladování štěpky volně na hromadě.

Pásový dopravník

Pásový dopravníkPásový dopravník je možné použít u všech typů strojů kromě TR70.

  • Pohon je zajištěn klínovým řemenem
  • Dopravník je výškově stavitelný pomocí navijáku
  • Při přepravě lze dopravník zvednout do svislé polohy.

U štěpkovačů s vlastním pohonem směřuje dopravník dopředu, u TR110 a TR75 je orientován doleva. Štěpkování s dopravníkem je nejrychlejší, protože štěpka je vynášena přímo do valníku, kontejneru, apod. Nevýhodou je pomalejší vysychání štěpky při jejím skladování na hromadě.

Kontakt na výrobce

URBAN KOVO s.r.o.
Lovčice 3, 503 61 Lovčice
Telefon: 731 166 374, E-mail: stepkovac@email.cz
www.stepkovac.com